Hoe zit de dump in elkaar?

Een dump kent geen vaste lengte. Soms kan het in tien minuten en soms heb je er bijna twintig nodig. Laat je dus ook niet vertellen dat de dump veel korter moet. Als het niet anders kan, dan is het maar zo. De clipjes die je in de dump doet mogen best wel ruim geclipt zijn, maar overdrijf er ook niet mee! Als er niks interessants te zien is op de camera, dan is de clip lang genoeg. Bij de wijde camera’s (zoals CAM 1, 7 en/of 8). Zal je na het inschieten niet super veel bijzonders meer zien. Wacht dan nog een aantal seconde en zet dan je uit-punt. 

De volgorde van de dump is altijd chronologisch. Daarnaast ligt de volgorde van de camera’s per moment ook vast in een dump: 

1.   Je begint ieder nieuw moment in de dump met camera 1. 

2.   Mocht je buitenspelcamera’s hebben komen die daarna (Camera 7 en/of 8). Je hoeft niet altijd allebei de buitenspelcamera’s in de dump stoppen. Kies alleen de hoek waar de goal op te zien is.

3.   Hierna komt camera 2

4.   Vervolgens komen alle close camera’s waar de goal/actie op te zien is. Dit kunnen dus camera’s 3,4,5 en/of 6 zijn. Eventueel zouden CCD’s ook nog hierbij kunnen.

5.   Mocht camera 4 alleen juichen van de coach zijn, dan zet je die achteraan het moment. 

Natuurlijk hoef je niet alle camera’s zelf te clippen. Je kan het doen aan de hand van de clipjes die je mede LSM’ers gemaakt hebben van hun eigen camera’s. Om dit gemakkelijk te doen kan je de “browse” knop gebruiken. Hierdoor zoekt de LSM naar clips met exact dezelfde tijdcode. Dit maakt het allemaal wat gemakkelijker.