Analysemomenten

Dit ben je ook gewend van de trainingen in de studio. Het zijn losse momenten uit de wedstrijd met een duidelijke opbouw: Camera 1, juichen en daarna eventueel slomo’s van het moment. Al met al zijn deze momenten vaak niet langer dan dertig seconden. In het geval dat dit wel zo is, dan zijn het vaak meerdere kansen achter elkaar etc. Communiceer dit ook goed met de eindredacteur, zodat hij of zij daar ook nog keuzes in kan maken. 

Een paar handige tips voor het maken van momenten:

–       Probeer de playlistnummers gelijk te laten lopen met de momentnummers. Moment 1 dus op playlist 11, moment 2 op playlist 12 etc. Hierdoor kan iedereen heel makkelijk zien of het juiste moment voorstaat en is daar geen twijfel over.

–       Blijf naast het communiceren met de eindredacteur ook communiceren met de slomo-regisseur. Deze missen in de drukte soms nog eens momenten en dan is het handig om dit met hen te communiceren. Zo zijn zij ook volledig bij en komen ze niet voor verrassingen te staan tijdens de analyse

–       Probeer zelf ook assertief te zijn en mee te clippen als je het vermoeden hebt dat er zomaar nog gevraagd kan worden of je er toch een momentje van wil maken. Dan kan je het maar beter hebben.

–       Durf ook nee te zeggen! Soms komen de meest onmogelijke vragen binnen (‘Die crosspass ergens begin eerste helft wil ik graag nog hebben samen met die drie passes ergens rond de 73ste minuut). Slomo’s gaan nog altijd voor en dan zijn dit soort verzoeken bijna onmogelijk. Het helpt als een eindredacteur tijdcodes meeschrijft. Dan is het al een stuk makkelijker zoeken.